از کجا و چگونه سمعک بخرم ؟
نوشته شده توسط : admin


این روند انجام معاینات و تست شنوایی به شنوایی شناس کمک می کند که علاوه بر کسب اطلاعات درباره ی شنوایی کاربر، از وضعیت سلامت پزشکی از جمله مشکلاتی از قبیل عفونت، انواع بیماری های گوش خارجی، داخلی و میانی، انواع آسیب ها و تغییر شکل ها، وجود یا عدم وجود واکس گوش در کانال، تومورهای احتمالی و .... مطلع شده و گاه درصورت نیاز قبل از تجویز سمعک، کاربر را به متخصص مربوطه برای درمان ارجاع دهد.
ارزیابی شنوایی اولیه که توسط ادیولوژیست انجام میگیرد شامل بررسی گوش خارجی و میانی با اتوسکوپ، بررسی سلامت پرده گوش، استخوانچه های گوش میانی، فضای گوش میانی و شیپور استاش و ادیومتری که به بررسی وضعیت شنوایی و گفتار فرد میپردازد که در اصطلاح عامیانه به ادیوگرام حاصل از این فرایند نوار گوش نیز گفته می شود.

هنگامی که شنوایی شناس ادیوگرام شما را رسم میکند و تایید می کند که شما احتیاج به استفاده از سمعک دارید ، حال باید با توجه به ادیوگرام و همچنین شرایط دیگر نوع سمعک مناسب گوش انتخاب شود.
فرایند خرید بهترین و مناسب ترین سمعک با توجه به تنوع قیمت و تنوع برندهای موجود ممکن است فرایندی سخت به نظر برسد. اما با رعایت نکاتی کوچک این فرایند بسیار ساده و با نتیجه ی دلخواه خواهد بود.
صرف نظر از برند های موجود سمعک، لزوما گران ترین سمعک، بهترین برای شما نخواهد بود.
شنوایی شناس می تواند در جلسه ی مشاوره با توجه به نوع و میزان افت شنوایی، شغل، نیازهای اجتماعی، سن، بودجه و .... بهترین و مناسب ترین سمعک را برای فرد انتخاب کرده و به وی پیشنهاد دهد. متخصص شنوایی شناسی تحصیل کرده ی این کار است و با تلفیق علم، تجربه و هنر خود میتواند بیشترین کمک ممکن را به فرد دارای کم شنوایی داشته باشد.

مزایای خرید سمعک از کلینیک شنوایی نیک‌آوا:

تجویز سمعک توسط دکترای شنوایی شناسی
تنظیم سمعک با تجهیزات استاندارد بین‌المللی REM
ارائه پکیج خدماتی رایگان سمعک (معاینه، ارزیابی شنوایی، قالب گیری، ساخت سمعک و تنظیم و خدمات تا پنج سال)
همکاری با تمام بیمه‌ها (تعرفه بیمه سمعک)
قیمت مناسب
خرید سمعک از غیر ادیولوژیست، اشتباهی غیر قابل جبران

فرایند معاینات شنوایی، مشاوره، تجویز و تنظیم سمعک امری کاملا تخصصی است و دریافت این خدمات از افراد غیر متخصص ( هر فردی به جز شنوایی شناس، مانند کالاهای پزشکی و ...) میتواند عواقب غیر قابل جبران به سلامتی و ضررهای مالی به همراه داشته باشد. از جمله : فروش سمعک های دست دوم بجای سمعک نو، فروش سمعک نامناسب برای فرد، عدم تنظیم سمعک، تنظیمات غیرتخصصی و اشتباه سمعک برای کم شنوایی فرد، گارانتی نداشتن و یا ارائه ی کارت های گارانتی تقلبی و ....

منبع:nicava




:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: